دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1400

تامين و فروش انواع ورق، لوله استيل و ورق آلياژي

ماشینکاری و عملیات حرارتی استیل 321

۸ بازديد

ماشینکاری استیل 321
استیل 321 غیرمغناطیسی یا اصطلاحا نگیر است. این گرید با عملیات حرارتی سخت نمی شود و برای سخت کاری باید کارسرد روی آن انجام شود. چون با ماشینکاری سخت می شود و به دلیل اضافه شدن تیتانیوم ماشینکاری دشوار می شود. بهتر است برای ماشینکاری ورق یا قطعه استیل 321 به خوبی محکم شود تا با حداقل لرزش این عملیات انجام شود. استفاده از روان کننده و ابزار تیز موجب بالا رفتن کیفیت ماشینکاری می شود.

مانند تمامی گریدهای آستنیتی، استیل 321 قابلیت شکل دهی عالی داشته و به راحتی رول می شود. چقرمگی استیل 321 عالی است، حتی در محیط های سرد و کاربردهای برودتی این گرید چقرمگی خوبی دارد.

استیل 321 را نمی توان به خوبی جلا داد و به سطح صاف و صیقلی رسید بنابراین توصیه می شود از این گرید برای کاربردهای تزئینی استفاده نشود.

عملیات حرارتی استیل 321

بازپخت: محدوده دمای بازپخت برای استیل 321 بین 816-427 درجه سانتیگراد است که به منظور کاهش خوردگی بین دانه ای باید تنش زدایی شود. این محدوده دمایی موجب کاهش مقاومت خوردگی استیل 321 نمی شود. برای رسیدن به ماکزیمم شکل پذیری بهتر است بازپخت در دمای بالاتر و بین 1093-928 درجه سانتیگراد انجام شود.
تجارت فلز یک منبعی برای تامین ورق استیل و آلیاژی صنایع ایران است. علاقه مندان و صنعتگران عزیز می توانند با مراجعه به وبسایت این مجموعه و ارتباط با شبکه های اجتماعی، از مشاوره کارشناسان متالورژ فعال در حوزه استنلس استیل استفاده کنند.